Kök ve Kanal Tedavisi

Kök ve Kanal Tedavisi ne zaman uygulanır?

Diş çürükleri ilk aşamalarda tedavi edilmezse ilerler ve pulpaya ulaşır. Bu aşamada pulpa iltihaplanır, hasta şiddetli diş ağrısı duyar. Sonraki aşamada da bakterilerin salgıladığı asitler pulpayı öldürür. Çürüğün yanı sıra bazı diş kırılmalarında da pulpa zarar görür. Diş ve çevre dokuların korunması için hastalıklı pulpa dokusunun alınması gerekir. İşte bu işleme kanal tedavisi denilmektedir.

Kanal Tedavisi nasıl uygulanır?

Kanal tedavisi lokal anestezi altında yapılır ve hasta ağrı duymaz. Kanal tedavisinde, dişin ağızda görünen kuron kısmından dişin sinir tabakasına (pulpa) bir oyuk (kavite) açılır. Bu oyuktan dişin çene kemiği içindeki kök kısmına girilir. Pulpa dokusu temizlenir, sinirler alınır, kanallar mikroorganizmalardan arındırılır yani dezenfekte edilir ve genişletilir. Tüm bu işlemlerden sonra pulpa odasının içi özel maddelerle kök ucuna kadar doldurulur. Son olarak da dişin kuron kısmına aşınmanın büyüklüğüne göre restorasyon yapılır.

Kanal Tedavisi Neden Uygulanır?

Kanal tedavisi kritik bir noktada yer alır. Kanal tedavisi yapılmasında geç kalınırsa çürük, iltihap ortamında ortaya çıkan toksinler kök ucundan sızarak çene kemiğine kadar yayılır. Çene kemiğinde oluşan iltihap ise dişin kaybına ve çevre dokuların da zarar görmesine neden olur.

Randevu almak için  0242 502 4303 ve 0553 790 4303 numaralarımızı arayabilirsiniz.
Pazartesi – Cumartesi 09:00 – 18:00
 Bize ulaşın [busra.yildiz@sidedentist.com]